Op naar Outreach - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Duijn - WaarBenJij.nu Op naar Outreach - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Duijn - WaarBenJij.nu

Op naar Outreach

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nog maar drie weken dan is de lesweken voorbij, wat gaat de tijd snel voorbij. Als ik eraan denk, dan denk ik was het tijd maar langzaam, er zijn nog zoveel dat ik kan leren.
Afgelopen weken gebeurde er zoveel, de schema is vol met plannen.
Elke week hebben we een andere thema's en een activiteiten. Zoals thema Vaders hart van God. Mijn ouders waren bij deze thema een dagje erbij. De thema ging over dat God ons als Zijn kinderen ziet en dat Hij zoveel van ons houdt om wie we zijn, Zijn liefde wordt niet minder wat we doen.
2 oktober zijn we een weekje naar Richmond in staat Virginia geweest. We deden mee met de programma van DTS Jeugd met een Opdracht in Richmond. Het was wel fijn om even naar de andere omgeving te gaan. Een nieuwe omgeving en een nieuwe mensen. En ook even weg uit de drukke stad. De Jeugd met een Opdracht in Richmond ligt buiten de stad Richmond en ligt naast de park. Elke morgen moesten we, de meiden, uit de huis waar we slapen gegooid. Want in het huis werd er aangebeden en lesgegeven. Ook wordt het gebruikt als woonkamer in een vrije tijd. Zo moesten we om 7u morgens uit het huis en moesten we in de kantine wachten tot half 9. In deze tijd gebruikten we de park te verkennen. Het natuur is daar prachtig, vooral nu het herfst begint te worden. Al is het weer nog steeds lekker. Ik hoef de jas nog niet gebruiken behalve de sweater.
Nu zijn we weer in Washington, afgelopen week leren we het verhaal door de bijbel heen. En tegelijkertijd veranderde de tijden van Davids Tent, waar we drie keer in een week naartoe gaan. Op 8 november vieren we een feest, want dan is Davids Tent al 14 maanden open.
Daarom veranderde onze schema. Nu moeten we vroeg in de morgen opstaan om 6u op zondag en 7u op dinsdag tot met zaterdag er te zijn.
De meeste huisgenoten en met mij meegerekend zijn geen ochtendmens. Het duurde wel een uur voordat er een echte gesprek begint... Dan zijn de meeste wel wat wakkerder.

Op zaterdag 15 oktober hebben we eindelijk een familiedag. Dat was afgelopen maanden moeilijk in te plannen.
We gingen naar pompoenboerderij. Het was wel een kleine boerderij, maar wel leuk om een keertje mee te maken.
Er lagen twee grote velden met pompoenen, waar je zelf kan uitzoeken en een zonnebloemen. Er was zelfs ook een doolhof van maisplanten.
Het was wel gezellig met allen. Ik heb een pompoen gekocht, nu ik toch in Amerika ben. Zo kan ik beetje meemaken hoe het is om Halloween te hebben. We vieren geen Halloween, maar geven wel een snoep aan de kinderen weg als ze bij ons aan de deur komen.

Over drie weken gaan we op een kleine outreach, dan gaan we naar Pennsylvania. De ouders van één van de teamlid hebben een boerderij. Er werd ons verteld dat we daar teamwork gaan opbouwen. Dus ik ben erg benieuwd naar. Na een weekje in Pennsylvania gaan alle studenten en één van de teamlid naar Noord Carolina. Daar hebben we een weekend ook een kleine outreach. Dan hebben we een weekje vakantie, want dan is er Thanksgiving. Ik blijf bij twee studenten in Noord Carolina. Ik logeer dan bij Brandt een paar dagen en daarna gaan we met Brandi naar hun Geestelijke leidster. Want Brandi wil mij erg graag hun geliefde Noord Carolina laten zien. Ik ben erg benieuwd naar wat ze mij gaan laten zien.
En daarna vliegen we op 5 december naar Roemenië. En blijven we daar twee maanden tot 29 januari. Onze outreach leider hebt twee regels opgesteld. We mogen geen laptop meenemen en ook mogen we niet op Facebook. Voor mij is het geen probleem om geen facebook te gebruiken, maar er zijn twee Facebook verslaafden die hebben wel wat moeite mee. Wel mogen we elke week bepaalde uur een korte berichten versturen om te laten weten hoe het met ons gaat.
We zijn er erg enthousiast om naar Roemenië te gaan.

  • 11 November 2016 - 22:27

    Jacoline Kuipers:

    Hallo Linda,

    Wat een avontuur voor je. En geweldig dat je deze studie bent gaan doen. Ik vind het knap van je zoals je alles beschrijft, ik zie het helemaal voor mij.. Ik hoop dat je veel mag leren en geïnspireerd wordt.
    5 december komt al dichterbij en dat tot eind januari zonder facebook. ja, ja.
    Een hele reis weer als je naar Roemenie gaat. Je hebt meer van de wereld gezien dan wij.
    Ik wens je een goede tijd toe en Gods rijke zegen.
    Wil je ook even laten weten dat we jou, op de gebedsgroep in de Vredeskerk iedere bijeenkomst opdragen bij de Heer onze God.

    Hartelijke groet en Shalom
    Jacoline Kuipers
    Doggersbank 7
    Katwijk
    Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 17 Juni 2016
Verslag gelezen: 1216
Totaal aantal bezoekers 4845

Voorgaande reizen:

16 Juni 2016 - 08 Februari 2017

Linda in Amerika

Landen bezocht: