Studente - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Duijn - WaarBenJij.nu Studente - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Duijn - WaarBenJij.nu

Studente

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

In de tweede week van augustus was ik in Richmond, bij het ouders van mijn huisgenote.
De echtpaar zeiden dat ik niet mag helpen, dat ik zoveel mogelijk moet rusten. Wat moet ik dan rest van de week doen?? dacht ik bij mezelf.
Gelukkig lieten ze mij dinsdag meehelpen met het schoonmaken van het huis van hun dominee. Woensdag mocht ik meehelpen met koekjes bakken voor avonds. Ze namen mij mee naar gebedsavond. Het was de eerste keer dat ze dat deden. Ik vond het wel een mooie initiatief van hen om het elke week te doen.
Donderdag morgens gingen we de stad bekijken, daarna mocht ik met de moeder van mijn huisgenote winkelen. Het was ook nog de uitverkoop.
Toen ging ik zaterdag terug naar huis, en kwam ik in een nieuwe slaapkamer waar ik met twee andere meisjes de slaapkamer delen.
Avonds was er een feestje met lekker eten, we moeten allemaal in een netjes kleren. Buiten hebben we een beschutting voor het auto. Ze hebben het afgeschermd met een witte laken, binnen was er een lichtjes opgehangen met een witte hangbollen. Het zag mooi uit. We deden spelletjes om elkaar beter te leren kennen.

Nu is de eerste week van de lesweek voorbij.
Zondag hadden we oriëntatiemiddag/avond gehad. Dat was een "speurtocht" door de stad met Amerikaanse geschiedenis door middel van oplossen van de raadsels. Het was voor mij wel hard, want ik ken de geschiedenis niet. Wel kan ik helpen met oplossen van puzzels en opschrijven van de sleutelwoorden.
Het oplossing was een straatnaam met een straatnummer erop.
We reden naar de gebied waar er ambassadegebouwen zijn. Dan reden we de straat in die we moesten hebben. Ik keek door het raam en zag de vlag en een bord: Romania. Ik vroeg in het auto of we naar Roemenië gaan. Inderdaad. Ze waren wel verbaasd dat ik het eerste was dat het vroeg. Wat heb je als je zelf in Europa woont?
Later in de week vertelde onze teamleider van Outreach hoe ze op deze land kwamen. Ze hadden geen goede contact met man uit Estland. Wel had één persoon een contacten uit Roemenië, toen hadden ze een goede contact met hen.
Hij zei wel achteraf dat hij zich slecht voelde voor mij omdat ik zelf uit Europa komt, maar wel zei hij dat ik nooit in Roemenië ben geweest.
Ik moest hem wel gelijk geven. Hoe meer ik erover denk, kan ik wel beetje begrijpen waarom God mij daarheen wil sturen.

De thema van afgelopen week was Bijbelse fundamenten.
We leerden over wie God is, wat liefde is en wat heiligheid is.
Ook leerden we over de engels van God. Op de laatste dag leerden we de koninkrijk van God/Hemel.

"Liefde uit de Bijbel is niet wat je voelt of denkt, het is wat je doet met je hart. Liefde is een cadeau van God." - Dan McClelland.
Dat is samengevat uit bijbel Lucas 6:27-35.
Doe iets voor anderen wat beter is voor hen zonder iets terug te verwachten.
Jezus stierf voor ons aan het kruis omdat Hij onze zonden wilt dragen. Hij verwacht daarvoor niks terug. Hij hoopt alleen dat we Hem willen volgen met onze hart.

  • 24 Augustus 2016 - 13:06

    Papa En Mama:

    Wat een mooie thema"s ! Je leert heel veel!
    lieve groetjes en een dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 17 Juni 2016
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 4846

Voorgaande reizen:

16 Juni 2016 - 08 Februari 2017

Linda in Amerika

Landen bezocht: