De eerste week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Duijn - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Duijn - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Juni 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste week in Amerika is bijna voorbij.
In het begin heb ik weinig last van jetlag. Want de volgende dag, vrijdag, was ik bijna hele dag weg.
De rondleiding begon op de terrein van Gallaudet, wat was het groot.
Daarna gingen we lunchen in H & street, een pizzeria. Volgens mijn huisgenoten is het een beste pizzeria van Washington DC. Hiermee ben ik volgens hun officieel in DC.
Daarna reden we in de auto rond, naar de favoriete plekken van mijn huisgenoten, naar Chinatown en ook naar de park hier in de buurt voor als ik even het huis uit wil.
Vrijdagavond was er blijkbaar honkbalwedstrijd in Frederick. Of ik mee wilde. Waarom niet, dacht ik. Ik was nog niet moe.
Het was wel leuk om wedstrijd mee te maken, maar het duurt wel lang. De honkbalwedstrijd bevat 10 ronden. Gelukkig stopte het al na de 7e rond. Als een "beloning" heb ik een honkbalknuppel sleutelhanger gekregen na afloop. Een mooie aandenken. En ook heb ik mijn eerste hotdog gegeten!
Al gauw op zaterdag ontdekte ik dat al mijn huisgenoten zijn dol op films, dus wordt er bijna elke avond filmavond gehouden. Daar ben ik dol op.
Zondag ging ik met iemand mee naar de kerk. Ik vond het een geweldige locatie. Een kerkdienst in een bioscoopzaal. Dat heb ik in Nederland of andere landen nog nooit meegemaakt. Van de preek heb ik niet alles kunnen volgen, want het ging zo snel. Nog paar weken, dan kan ik het moeiteloos volgen. Het leren van ASL gaat steeds beter. Zo kan ik het gesprek beetje volgen, als ze rustig communiceren.
Na de kerkdienst ging ik voor het eerst mee naar de grote supermarkt, Costec. Het lijkt op Sligro of Makro. Maar het producten zijn erg groot ingepakt. En ik wist niet waar ik naar moest kijken. Daarna zijn we naar gewone supermarkt, zodat ik ook wat voor mezelf kan kopen. Er zijn zoveel, dat ik bijna niet kan kiezen. Gelukkig heb ik noodzakelijk kunnen vinden.
Dinsdagavond ging ik mee naar de bioscoop: Finding Dory. Het is nog niet in Nederlandse bioscopen, maar ik kan hier in Amerika al kijken.
In Nederland zijn meeste films beschikbaar voor doven, want er zijn dan al ondertiteling aanwezig. Hier in Amerika is dat niet zo. Ik kreeg een speciale bril met een apparaat dat ervoor zorgt dat er ondertiteling op de glas van de bril komt. Eerlijk gezegd heb ik bijna niks kunnen volgen van de film. Daar baalde ik erg van. Want de verbinding met apparaat en de bril werkte niet goed, waardoor de ondertiteling niet altijd verschijnen. Blijkbaar zijn er ook een filmavond of middag voor dove mensen. Dan heb je geen speciale bril of soort tablet nodig om film te kunnen volgen. Op zulke dagen verschijnt ondertiteling onderaan de films op de scherm zoals gewoonlijk.
Verder stond ik zaterdag, maandag, dinsdag en vandaag in Davids Tent. Er wordt dan voor de Heer aangebeden. Vandaag zag ik meer dan 4 eekhoorns rond de tent huppelen, zelfs 1 of 2 kwamen de tent binnen.
De hele week scheen de zon, dat het rond 30 graden wordt. Maar vanaf vandaag wordt het steeds slechter. Want vandaag en dit weekend wordt er slechter weer voorspeld met buien en onweer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 17 Juni 2016
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 4822

Voorgaande reizen:

16 Juni 2016 - 08 Februari 2017

Linda in Amerika

Landen bezocht: