De eerste indruk - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Duijn - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Duijn - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Juni 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Met een vertraging vertrek ik om 13.45u in de vliegtuig Nederland voor een lange tijd naar Amerika. De vlucht duurde 8 uren en 30 minuten.
Ik was in het begin wel erg zenuwachtig, het is ook mijn eerste reis in mijn eentje. Daarna werd de zenuwen wat minder geworden.
Voor mij was het wel een lange vlucht. Wanneer je met iemand bent, gaat het tijd wat sneller omdat je met degene kan praten.
Het enige met wie ik sprak was de stewardess, want naast mij zat een meneer die in Amerika woont. Ik ben ook slecht in Engels praten, want gebaren gaat het wel beter.
Toen ik bij het vliegveld Dulles aankwam, was mijn indruk dat alles klopte wat je in de film zag. Van die grote huizen die in een soort cirkel staan.
En dat er een grote Amerikaanse vlag half hangt vanwege de aanslag die afgelopen week is gebeurd in Orlando.
Ik zat vooraan in de vliegtuig, waardoor ik in de eerste groep zat die met de bus naar de gebouw waar je door de douane ging. En dat betekent dat ik niet lang hoeven te wachten voordat ik bij de koffer kwam. Ik had gelezen en gehoord dat het soms wel 2 uren lang gaat duren.
Volgens mij ben ik binnen 5 minuten door de douane heen.
Daarna de koffer gepakt, en in de rij gaat staan om formulier in te leveren. Dit formulier gaat over wat er in je koffer lag. Bij mij was het alles prima.
Binnen korte tijd stond ik in de ontvangst ruimte. Er stonden twee meisjes te wachten met een bord erbij. Het was maar goed dat ze ook gebaren. Waardoor ik hen ook snel vond. 1 van die meisje is mijn kamergenoot. Het klikt meteen tussen ons, een vrolijk meisje.
In de auto zat een vrouw te wachten. Zij is mijn "mentor" voor komende tijd. Zij kon gelukkig goed Internationale gebarentaal. Want mijn ASL is niet zo super goed.
Na een uur rijden, zag ik als eerst een Washington Monument toren. De vrouw heeft speciaal voor mij door centrum heen gereden. We reden door de park waar bekende gebouwen stonden. Eerst zag ik Lincoln gebouw, daarna de Witte Huis en als laatste Capitol. De straat waar we langs reden was wel apart. Want de vrouw vertelde aan de rechter kant is allemaal een museums en aan de linker kant de gebouwen van senaten, rechtbank of bibliotheek.
Daarna langs de Gallaudet, een dove universiteit, naar onze huis.
In het huis wonen 11 mensen, 6 horenden en 5 doven.
Ik werd hartelijke ontvangend door deze mensen. Ze waren erg vrolijk.
Nu ben ik benieuwd wat ik komende tijd gaat meemaken.

  • 17 Juni 2016 - 16:49

    Yvonne:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen! En ja, die vrolijkheid van de Amerikanen.... Zo zijn ze (bijna) allemaal!

  • 17 Juni 2016 - 19:41

    Greet Hoek:

    Super Linda dat je veilig aangekomen ben en alles vlotjes gaat bij douane . Het blijft spannend wat er gaat gebeuren ook al je t weet wat je programma is . Fijn dat je hartelijk ontvangen ben en dan voel je sneller daar thuis .

  • 17 Juni 2016 - 20:34

    Jack En Boukje :

    Lieve Linda, Welcome to Amerika!
    Heerlijk dat je goed ontvangen bent en goede vlucht hebt gehad.
    Verder maar uitzien naar wat er gaat gebeuren.
    We zijn erg benieuwd naar het volgende bericht.

    De Here zal je nabij zijn!
    lieve groetjes Jack en Boukje.

  • 17 Juni 2016 - 22:42

    Klazien Ouwehand:

    Fijn dat je goed ben aangekomen En Gods Zegen

  • 17 Juni 2016 - 23:29

    Papa En Mama:

    Fijn om te lezen dat de eerste indrukken goed zijn! en dat het klikt met je kamergenoot!! dikke kus!

  • 18 Juni 2016 - 01:26

    Marit:

    Hey Linda! Wat tof dat je nu écht in Amerika bent! Superfijn ook dat het klikt met je kamergenoot. Heel veel plezier met het verkennen van Gadaullet en Washington! En met je ASL, dat komt wel goed ;) succes he!

  • 18 Juni 2016 - 08:22

    Aad En Agaath Vd Plas:

    Hè, gelukkig tot zover alles voorspoedig gegaan. Fijn. Zijn benieuwd naar je verdere belevenissen. Succes.

  • 18 Juni 2016 - 08:45

    Janny De Best:

    Hoi Linda, fijn dat de reis goed is gegaan. En dat de mensen je daar goed hebben ontvangen.
    Ben benieuwd naar je belevenissen daar.

    Groepjes Janny, Cor en Bart

  • 18 Juni 2016 - 12:46

    Kasper En Marjo De Jong:

    Hoi Linda,

    Wat fijn datje in je eentje veilig in Amerika was aangekomen.
    Ook heel spannend voor de allerlei mensen te ontmoeten en ook de bijbelschool te gaan volgen. Ook veel succes met het leren van ASL gebarentaal.

    Gods zegen voor de komende tijd.
    Liefs van ons.


  • 18 Juni 2016 - 13:56

    Simone:

    Wat goed om te lezen dat je goed bent aangekomen Linda! Spannende reis hoor. Fijn ook dat je zo hartelijk bent ontvangen door de mensen daar. Een fijne tijd toegewenst en ik spreek je snel!
    XXX Simone

  • 18 Juni 2016 - 16:44

    Jeroen V.d. Oever:

    Hoi, Linda, Is je alles goed reis voor Amerika en ook is hoe goede studie leren! wensen wij .

  • 18 Juni 2016 - 17:09

    Opa:

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Veel. Liefs van opa

  • 19 Juni 2016 - 22:40

    Marcel En Johanna Van Duyvenvoorde:

    hoi Linda ,
    Wat fijn dat de reis zo goed is verlopen ,en dat het ontvangst ook goed was .Het is reuze spannend allemaal!Ontzettend knap van je dat je dit allemaal alleen doet ,respect hoor .
    Nou heel veel plezier en we hopen dat je een hele mooie en leerzame tijd tegemoet gaat en ook vooral genieten .
    Veel liefs marcel,johanna en de kids

  • 20 Juni 2016 - 15:27

    Dina:

    Hoi Linda, super spannend allemaal hoor, veel succes in the States .
    Groetjes, Teun, Dina , Tim & Rik

  • 20 Juni 2016 - 16:09

    Nicole:

    Hi lieve Linda,

    Wat ben ik blij om te horen dat je veilig ben in Amerika,
    Ik vind heel fijn dat je leuke kamergenoot heb...
    En ik hoop dat je met alle plezier daar hebt
    Ik vind echt respect van jou dat jij dit doet

    Geniet er van daar

    Liefs Nicole

  • 21 Juni 2016 - 20:47

    Debbie:

    Hallo Linda,

    Wat fijn dat de reis goed is verlopen, het zal vast even wennen zijn, maar met jouw vrolijke lach en hartelijkheid zul je vast heel snel je plekje vinden daar!

    Groetjes,

    Hans, Debbie, Anne Nicole en Martin

  • 22 Juni 2016 - 21:52

    Simone Van Der Plas:

    Hoi Linda fijn dat alles goed gaat met het vlucht.en ik heb groot respect voor je.heel veel geluk daar in Amerika
    Groetjes van Simone van der Plas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 17 Juni 2016
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 4824

Voorgaande reizen:

16 Juni 2016 - 08 Februari 2017

Linda in Amerika

Landen bezocht: